رواية ملحمة الحب الفصل التاسع 9 حليمة عدادي
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله و بحمده سبحان الله
الفصل 9
قصي بغضب : في إيه حصل إيه هو اليوم باين من أوله ..
الجارد : يابيه شحنة الأسلحة اللي رايحه للزعيم تمت مهاجمتها ..
قصي : وهي فين دلوقتي وصلت ماقدرتوش تحموها ..
الجارد بص للأرض : للأسف يا بيه اخذوها لاقينا رجالتنا هناك كلهم متصابين ..
قصي بدأ يكسر كل حاجة قدامه طلع مسدسه وضرب نار على الجارد
قصي : إنتوا مش نافعين لحاجة أنا هقول إيه للزعيم هو استئمني على الشحنة إنتوا شوية بهايم أومال أنا بدفعلكم فلوس ليه ..
رجالته كانوا واقفين وهما خايفين
قصي : خذوا الجثة دي من قدامي وجيبولي اللي عملها ما فيش غيره أسد ..
****************
أسد نزل من فوق شاف ميرا قاعده وبتضحك مع زين
زين : إنتي طماعه أوي عايزه كل مرة شوكولاته ..
ميرا : هههه إنت قلت إني أختك يبقى من حقي إني أطلب ..
زين : إنتي تؤمري يا قمر ..
أسد نزل بغضب حارق و عروقه بارزه
أسد :: زييييين أنا حذرتك قبل كدا ولا إنت عاجبك دلع الهانم ..
ميرا : أسد إحترم نفسك أحسنلك زين زي أخويا وبهزر معاه عادي ..
أسد مسكها من ذراعها بقوة :
لو شوفتك مرة تانيه بتهزري معاه هوريكي وش الثاني ..
زين : أسد إحنا كنا بنتكلم عادي مافيش داعي لكل العصبيه دي ..
اسد : زين إطلع بره والمرة الجايه لما تيجي ومتلاقنيش ممنوع تدخل جوا ..
ميرا بغضب : إنت ياعم سيب ايدي إنت خطفتني وحبستني هنا عايز مني ايه ودلوقتي عايز كمان تمنعني إني اتكلم ..
اسد : أيوه حبستك وحتى الكلام ممنوع مع أي حد علشان مضطرش أحبسك في أوضتك ..
ميرا : ابعد عني خليني أرجع لحياتي ..
أسد : مش هتروحي لأي مكان وجهزي نفسك بكره كتب كتابنا مفهوم ..
ميرا بصدمه : أنا مستحيل اتجوز واحد زيك همجي حتى لو قتلتني ..
أسد : مش هتجوزك علشان سواد عيونك أو لأني واقع في حبك أنا هتجوزك علشان مصالحي وبس ..
ميرا : مش هتجوزك ..
أسد : لو وافقتي تتجوزيني ساعتها أنا هسيبك تمشي من هنا فكري كويس ده جواز مصلحه ..
ميرا : إيه هي المصلحة دي ..
أسد : مش لازم تعرفي دلوقتي
خرج وسابها تفكر توافق و تتحرر من سجنه ولا ترفض وتبقى مسجونه هنا
********************،************************
أسد : زين الأيام دي لازم ناخذ بالنا كويس ..
زين : وموضوع الشرقاوي شايفك نسيته ..
أسد : لا منسيتهوش بس سايبه لوقته هو بين إيديا لحد مايجي وقته ..
زين : أسد بلاش أسلوبك ده معاها علشان هي لسه طفله وإنت بتعاملها بقسوة ..
أسد بسخرية : وإنت ياحنين من إمتا بقيت بتحس ..
زين بخبث : أسد الصراحه أنا البنت عجباني وبفكر أعرض عليها الجواز البنت حلوه وبريئه مش هلاقي زيها ..
كمل كلامه ولاقي بوكس نزل على وشه من أسد حس إن بوقه إتشل
أسد : كنت بتقول إيه عايز تتجوزها ..
زين بألم : اااه ربنا على المفتري ناس ظالمه كنت بقول ربنا يحفظكم ياصاحبي إيه كسرت بوقي ..
أسد : جرب تعيدها مرة تانيه وأنا هخليك من غير سنان ..
زين : إيه الغيرة دي كلها دا حب ولا إيه بالضبط احكيلي دا أنا صاحبك ..
أسد : زين قدامي على الشركة أنا مش بتاع حب والكلام التافه دا ..
زين بمزاح : لا الظاهر إن حالتك خطيره هههههه ..
أسد بحده : زين الظاهر إن إيدي وحشتك شكل البوكس الأول مجابش نتيجه ..
*****************
صهيب : هتعملي إيه دلوقتي ..
نيار : هكمل تدريب مجموعة شباب جداد جوا لازمهم تدريب ..
صهيب بغيره : وإنتي هتفضلي تدربي شباب كدا على طول ..
نيار : دا شغلي لازم أدرب الكل لأن في عملية صعبه هتتنفذ ..
صهيب : إنتي هتروحي العمليه دي ..
نيار : أيوه لازم أكون على رأسهم علشان مايحصلش أي غلطه ..
و هما بيتكلموا قرب منهم شاب باين عليه القوة
نيار : دا أسر مدرب على أعلى مستوى هيكون معايا في كل عملية ..
صهيب : أهلاً بيك إتشرفت بمعرفتك ..
وضحك بسخريه ههه
أسر : نيار إيه رأيك نسهر مع بعض الليله دي ..
قرب علشان يمسك ايدها دا أنا هبسطك ياقمر
صهيب مقدرش يستحمل أكتر من كدا سحب مسدس نيار وضرب النار على ايده وعلى رجله
صهيب برزت عروقه وغضب سيطر عليه كيف له أن يطلب من معشوقته أن تذهب معه
*********************************
أسد رجع البيت شاف ميرا قاعده مستنياه
أسد : شكلك أخذتي قرارك اتمنى تكوني أخذتي القرار الصح ..
ميرا : أنا أخذت قراري خلاص وعارفه إن هو صح ..
أسد: : أي هو قرارك ..
ميرا :::